miercuri, 13 ianuarie 2016

M-am intors iubind-o. . . Mallorca !

 Fotografie facuta din balconul hotelului in care am fost cazata


Multe planuri, multe calatorii, multe vise bifate pe harta si multe amintiri care trebuie pastrate. Din pacate nu pe multe mi le-am pastrat  in scris, insa multe au fost pastrate in inima. Asa si Insula Mallorca, o destinatie cum nu multe am vazut, care si acum, dupa cativa ani, mi-a ramas in suflet si pe care as dori sa o revad, pentru tot ceea ce ofera si pentru energia pozitiva cu care m-am intors acasa. Am plecat spre ea cu dorinta de a o descoperi cat mai mult posibil si m-am intors iubind-o. Poate ca e Spania, sau poate ca e ceea ce cautam atunci? ... si am gasit.
Dupa cum toata lumea stie, Mallorca este o insula din bazinul Marii Mediterane, cea mai mare insula spaniola, facand parte din Arhipelagul Insulelor Baleare, alaturi de Ibiza, Menorca sau Formentera. Se afla la aproximativ 170 km de coasta Barcelonei.
Din punct de vedere geografic, insula se lauda cu minunatul lant muntos "Serra de Tramuntana", format din 22 varfuri cu peste 1000 m inaltime, intinzandu-se de la nord la vest pe o distanta de 15 km. Cel mai inalt punct este Puig Major, cu o inaltime de 1445 m situat aproximativ in mijlocul lantului muntos.

Am plecat si noi spre Mallorca, intr-o zi din luna septembrie, luand avionul din Cluj Napoca, impreuna cu un alt grup de turisti, fiind un pachet organizat. Am avut noroc si cu hotelul fiind situat pe prima linie de la mare(nu ca ar fi fost o problema sa ne alegem unul mai in spate si sa ne plimbam mai mult, insa conform pretului, l-am ales) si cu receptia, oferindu-ne, fara bacsis in pasaport, o camera cu vedere directa spre mare si cu un balcon mare, in care puteam sa jucam si tenis. Apusurile vazute din balcon spre mare, erau incantatoare, cred ca in viata mea nu am vazut asemenea peisaje paraca rupte din Eden.

Zona Arenal 


Am iubit aceasta insula pentru tot ce am putut sa intalnesc acolo:

- Pentru plaja aceea curata cu nisip fin si ici- colo cu palmieri sub care puteai sa te adapostesti de caldura si unde nu vedeam sezlonguri care parca nu s-ar fi integrat in peisaj;



- Pentru apa marii de o culoare albastra deschis, cu intrare treptata in mare parca special concepta pentru familiile cu copii si pe care pluteam plina de satisfactie si relaxare sub briza marii pe saltelele roz, cumparate in a doua zi de sedere



- Pentru pistele de alergare, biciclete sau de plimbare foarte bine concepute de-a lungul marii, pe o distanta de 10 km de la noi de la hotel. Imi amintesc cu drag de plimbarea pe  doua roti de la hotel pana in capitala insulei, Palma de Mallorca, si de "popasul" la aparatele de fitness de pe drum sau baile in mare, extenuate de caldura de afara si de pe pista incinsa de soare. Si toata lumea facea asta, toata lumea se relaxa, toata lumea mergea lin, in cautarea sanatatii si toti parca dadeau de inteles , ca o gaseau imediat.

- Pentru oamenii de pe strazi, localuri care nu dadeau 2 bani pe tine, cine esti si ce cauti acolo si pentru relaxarea de pe fata lor;

- Pentru acele galeti pline de bautura din care cei foarte "insetati" isi potoleau setea cu ajutorul paiurilor uriase si nimeni nu ii critica sau ii deranja, pentru ca acolo totul era normal.

- Pentru minunatia valurilor in care m-am racorit si am sarit purtata de dragostea pentru mare;

- Pentru minunata seara cand a fost invitat la hotel un cantaret spaniol si am auzit si noi in sfarsit muzica S P A N I O L A. Cred ca foarte multa lume si stie, ca aceasta insula e ocupata mai mult de englezi si germani, si poti spune ca prima limba care o auzit in insula e ori germana, ori engleza. Poate si din cauza asta, totul e atat de organizat

- Pentru asemanarea la o scara mai mica a capitalei cu minunata Barcelona

In dorinta de a o cunoaste mult mai mult si prin simplul fapt ca nu aveam o masina inchiriata (insa e recomandata, tinand cont ca insula fiind micuta, costul ar fi mic) am luat decizia de a ne inscrie in cateva excursii optionale, precum:

- Pesterile Dragonului (au fost descperite in anul 1896, situate la mica distanta de Porto Cristo care era un port de pescari, dar si o mare atractie turistica) si Fabrica de perle artificiale (in orasul Manacor, al doilea ca marime din Mallorca). De aici mi-am luat si eu o minunata percehe de cercelusi.
Pesterile impresioneaza prin multitudinea si minunatia speleotemelor, a coloanelor arborescente si prin existenta lacului interior pe care am facut o mica incursiune cu barcuta pe muzica clasica. Totodata am putut admira ca vrajita in "sala de spectacole" un spectacol de muzica clasica in sala celui mai mare lac subteran din Europa: Lacul Martel. 
Excursia s-a continuat cu oraselul Porto Cristo si s-a incheiat cu o degustare de vinuri intr-un orasel.





Imagine din Porto Cristo 

Imagine din Porto Cristo

                                            Imagine din Porto Cristo

- Turul Insulei si Valldemossa este o minunata excursie in care poti sa cunosti aproximativ jumatate din insula si sa vezi plantatii de maslini, migdali, mori de vant si multe altele. 
Prima oprire daca imi aduc bine aminte, a fost la o fabrica de pielarie (orasul Inca),urmand sa vizitam satul Valldemossa( principala atractie fiind Manastirea La Cartija  unde pe langa calugari au locuit intre anii 1838-1839 compozitorul si pianistul polonez Frederic Chopin si amanta lui Lucille Aurora) si  Manastirea Lluc, unde am vizitat statuia Fecioarei Negre (La Moreneta, despre care se spunea ca e zeita locului). 
Scopul excursie a fost de a vizita partea de nord a insulei trecand prin fantasticul lant muntos Sierra de Tramuntana. In momentul traversarii muntilor si a soselelor parca "innodate intre ele", vedeam o multime de biciclisti, care urcau aceste serpentine cu multa forta si ambitie. 
Am ajuns apoi in partea nordica a insulei in Sa Calobra, in cel mai frumos colt al insulei (Torrent de Pareis), un loc incredibil, parca ascuns de lume, in care parca doar unii pot ajunge si atunci cand natura iti permite. In acest punct, ni s-a permis o anumita perioada in care puteam sa ne relaxam si ne puteam imbaia in 2 locuri incredibil de frumoase.
De aici am luat vaporul spre portul Soller, ne-am plimbat si ne-am potolit foamea la unul dintre restaurantele locului.
Aceasta a fost excursia in care ne-am plimbat cu cele mai multe mijloace de transport: incepand cu autocarul, continuand cu vaportul, urmand mocanita si terminand cu autocarul care ne-a adus la hotel.







Imagine din peisajul Torrent de Pareis



Vedere spre Torrent de Pareis (de pe vaporas) 

In drum spre mocanita din Portul Soller

Si am ajuns in Portul Soller


Si am ajuns in Portul Soller


Pe cont propriu, dupa cum spuneam si mai sus, ne-am bucurat de excursia spre capitala insulei, pe BICICLETA. Am inchiriat bicicleta cu 6 euro / zi si ne-am lasat fermecate toata ziua de minunatia tarmului pana in Palma de Mallorca



Nu a existat pericolul sa ramanem fara biciclete, chit ca am stat cu stres ca nu cumva cineva "sa intre in posesia lor", insa pe parcursul "calatoriei" noastre, nu am avut probleme. 
Orasul mi-a dat impresia ca seamana putin cu frumoasa Barcelona, in centrul sau gasindu-se un minunat parc cu platani care poarta numele "Rambla".

Imagine din capitala insulei : Palma de Mallorca 

Imagine din capitala insulei : Palma de Mallorca (Bulevardul Rambla)

Marea Catedrala Sa Seu - Palma de Mallorca 

                   Imagine din capitala insulei : Palma de Mallorca - Plaza Mayor

In fata Catedralei La Seu - una dintre cele mai cunoscute cladiri din Palma.

In "mica Barcelona" mi-am bucurat sufletul vizitand Catedrala La Seu, o minunata constructie in stil gotic mediteranean, construita la inceputul secolului XIII pe locul unei moschei musulmane, fiind una dintre catedralele gotice care dau senzatia de lumina si largime in comparatie cu constructile gotice europene care demonsteraza contrariul. Lumina patrunde prin minunata rozeta construita din 1236 de piese de sticla colorata. Interiorul catedralei a fost renovat de arhitectul catalan Antoni Gaudi. 
Tot aici  se poate vedea opera arhitectului catalan Antonio Gaudi si a arhitectului mallorquin Miquel Barcelo.


Alte excursii / activitati care se puteau organiza :
  • Formentor si Portul Pollensa 
  • Orasul Palma 
  • Valldemosa
  • Satul La Granja Craft
  • seri spaniole
Fotografie facuta din balconul hotelului in acare am stat 



Poate iti doresti sa iti petreci si tu o minunata vacanta in Palma de Mallorca.
Din dragoste pentru turism, agentia mea te poate ajuta: altvintur@gmail.com /0758138738
sau click pe poza de mai jos pentru acces site AltvinTUR - Dor de departari


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ti-a placut? Ai o parere?